Monday 11 August 2014

FAMILY GATHERING- BUKIT KELUANG

Assalamualaikum...
Apa khabar semua? Mesti semuanya bertambah2 sihat kn sbb xhbs2 attend open house kn2. Hehe . untuk entry kali nie aku nk share family gathering yg brlansung on 1 Ogos hr tu. Disbbkn rs da lame xpicnic2 tepi pantai smbil2 bbq tu, so aku pun bg la suggestion kt family bt gathering kt bukit keluang. Hihi. Knp aku pilih bukit keluang?? Sbbnya scenery kt situ mmg cntik bak hang. Aku mmg da lame plan nk p situ tp selalu xjd. Tp alhamdulillah, time ry nie la sempat utk p sane. Utk pengetahuan org2 yg xthu kt mn bukit keluang nie, tmpt nie trletak area besut,terengganu. Bukit keluang jgk dekat dgn Pantai Air Tawar. Before nie aku da pernah dtg kt sini tp sbb ada kem Rakan Muda. So xsempat la nk menikmati sgt keindahan kt situ. Huhu.

Perjalanan kitaorg utk p bukit keluang nie ambik ms lebih kurang 1 jam if jln xjem strawberi. Kihkih. waktu kitaorg smpai tu org dah ramai kt kwasan bukit keluang tu. Al maklum la hr jumaat kn,org pantai timur tgh cuti la waktu tu. Nasib baik la kitaorg keluar awal dr umah,so sempat la kitaorg cr port yg sesuai n aman damai.

Utk family gathering nie, family aku n family abg kpd ma aku jer yg join. Even 2 buah family jer, tp dah trlebih happening. Kitaorg mmg enjoy sepuas2nya smpaikan hbs lengan n muka aku burn. Huhu. Xpernah2 aku burn smpai mcm nie skali. Habis rosak kulit mak nie. Wekkk !!
Utk picnic nie family aku sediakn BBQ ayam,ikan n kambing. Bahagian nasi mak cik aku yg sediakn iaitu nasi lemak. Lps tu ada la mkanan smpingan yg lain. Hehe.

Dlm pkul 4 mcm tu kitaorg da stat kemas2 utk blik dah. Time kitaorg kemas2 tu org yg dtg makin rmai. Tp most of datang tu bkn dlm kalangan family la. Kbykannya anak2 muda la plak. Tp apa2 pun family gathering kali nie mmg best n happening. Dengan adanya aktvt mcm nie, ukhuwah antara family makin kuat.
So setakat nie saje perkongsian aku utk kali nie. Tujuan aku menulis nie xada niat lain selain ingin berkongsi sesuatu. Terima kasih n jumpa lg...:)  



SUKA ENTRY NIE? TINGGAL KOMEN KEH! :)

No comments:

Post a Comment