Friday 8 August 2014

COMEBACK RAYA


Assalamualaikum...lama sungguh rsnyer aku xupdate blog nie. Kesian kt dia ditinggalkn begitu saje,tnpa sbrg perkabaran. Huhu . knp aku lama xupdate blog? Jawapannya still same~~. Sbbnya aku malas,sibuk n sewaktu dgnnya. Maklum la tahap kemalasan lg tggi dr tahap kerajinan.
Aku malas nk membebel pnjg2 psl aku yg malas nk update blog nie. Sekarang just strgaight to the point. Hehe . untuk entry comeback nie aku just nk share sedikit sebyk psl smbutan ry aku n family hr tu. Al maklum la mood ry still lg ‘ON’, so aku stat la dgn cerita ry yang mulia. Kihkih .


Ini la gambar family aku

Untuk tahun ry thn nie kitaorg decide utk pkai bju warna seperti mn di atas. Hihi . dan utk thn nie kitaorg yg perempuan nie pkai bju batik yg ditempah khas oleh ma dengan org buat batik. Cuma yg lelaki la xdapet nk pkai bju batik. Nnti pelik la plak yg lelaki pkai bju batik time2 ry.

Ry thn nie jgk dlm family aku ada kelainan sikit sbb kitaorg braya dgn org baru iaitu anak sedara aku yg lahir bln oktober thn lps. Nm si budak kecik nie WAN MUHAMMAD ADAM FAIZ BIN WAN MOHD FAIRIZ. Semua org excited utk ry thn nie sbb dpt ry dgn si budak kecik nie. Suka sgt bila dpt tgk dia pkai bju melayu dgn kopiah hitam tu.


Gambar kt atas nie family aku dgn pak,mak n sepupu aku. Mmg da jd tradisi family pak cik aku yg sorg nie akn dtg umah aku lps smyg ry n lepak2,mkn2 n brgambar smpai pengsan. Lgpun umah pak cik aku nie sblh umah aku jer. Huhu . mmg sah la diaorg yg akn smpai dulu drpd yg lain. Pak cik aku nie abg kpd ma aku. So dlm adik beradik ma aku, kitaorg paling rapat dgn yg nie la. Nk bt/pergi mn2 kitaorg akn berkolebarasi dgn diaorg la(ayat xbleh blah,huhu). Dlm gmbr tu ada lg yg kurg sepupu aku n husband dia.

Setiap kali ry jgk umah aku akn jd tumpuan org2 surau dulu slpas smyg ry. Sbb paling utamanya ialah umah aku selang sebuah umah jer drpd surau. Huhu . Family aku da mmg biasa buat rumah terbuka time ry pertama lg. Dan seingt aku belum pernah lg kitaorg bt rumah terbuka selain drpd ry pertama. N menu wajib utk ry kitaorg ialah rendang ayam,daging, lontong n ketupat. yg rendang ayam,daging n lontong mmg dr air tgn ma terchenta. Cumanya ketupat jer la kitaorg tempah dr org. N thn nie jgk ada lemang yg abh tempah dr kwn dia. Tp sygnya aku mmg xsempat nk rs langsung lemang tu smpai kn terbwk2 dlm mimpi. Huhu . kelakor hbs rsnyer.

Utk thn nie jgk aku xtau la knp rs rajin plak nk bt biskut n kek. Itu pun 1 jenis jer tp at least ada la hsil air tgn aku jgk kn. Hahuhi . Thn nie aku bersama pembantu aku iaitu adik berkerjasama membuat kek coklat kukus n biskut cornflakes madu. Alhamdulillah,jd la jgk hasil air tgn kitaorg tu even xsehebat chef wan two three kn. Rs mcm happy la dpt bt benda tu. Kihkih . Nnti2 aku share ya resepi utk buat kek coklat kukus tu even korg da tahu,aku still nk share jgk.
Okey la aku rs cmpai sini jer dulu sharing maring aku utk enrty kali nie. Nnti aku smbung plak ya. N kt bwh nie aku blnja gmbr2 sepnjg aku n rombongan cik kiah p beraya umah2 jiran n sdare mara.



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR N BATIN 

SUKA ENTRY NIE? TINGGAL KOMEN KEH! :)

No comments:

Post a Comment